Květná neděle 28.března 2010

08.04.2010 19:03

Zápis z Květné neděle 28.března 2010
Po průvodu s kočičkami jsme se sešli v počtu 5-ti dětí ve věku 3 až 6 let. Dnešní program byl inspirován událostmi nadcházejícího pašijového týdne, konkrétně čtyř nejdůležitějších dní v roce – Zeleného čtvrtku, Velkého pátku, Bílé neděle a Velikonočního pondělí. Ke každému dni jsem měla přichystaný barevný šátek a několik věcí:
Zelený čtvrtek – zelený šátek, dále kalich a neproměněné hostie pro každé dítě
Velký pátek – černý šátek, kříž, několik kamínků, hřeby(íky)
Bílá sobota – bílý šátek a paškál
Velikonoční neděle – ubrus s velikonočními motivy, královská koruna
Postupně jsem vzala vždy jeden šátek, zeptala se dětí na barvu a navedla je, ke kterému dni patří. Po té jsem brala příslušné věci a opět se ptala, proč asi ke konkrétnímu dni patří. Děti si je mohly osahat, vyzkoušet, položit. Zvláště velký úspěch byla připomínka Poslední večeře, kdy si děti představily, že jsou Ježíšovi učedníci a zkusili si pít z kalichu i jíst hostie – bylo to asi poprvé, každý chtěl ještě … :-). Také jsem jim k tomu řekla celou tu větu „Toto je moje tělo,...“ a pokusila se ji vysvětlit. Také se jim líbilo skládání kamenů do tvaru hrobu. Na závěr jsem ke každému dni ukázala obrázek z dětské bible a přečetla krátký příběh. Děti mě už samy doplňovaly informace, které si zapamatovaly.
Ve druhé části ( po přinesení darů) jsme šli do vedlejší místnosti a zde hráli oblíbenou hru na Ježíše, který chytá rybáře, aby z nich udělal své učedníky :-). Potom ještě překážkovou dráhu a nakonec pohybovou písničku „Kdo stvořil blikající hvězdy...“  

Vyhledávání

Kontakt

Nové webové stránky najdete na www.centrumzdislava.eu